Stanfordi ülikooli järeldoktor ja psühholoog Andero Uusberg, kelle põhivaldkond on inimeste tunded ja otsustamismehhanismid, selgitas, kuidas kaupmehed tarbijatega trikitavad.

Mida tarbija tahab?

Ta tahab rahuldada kogu oma motivatsioonipaletti. Kui ostame piima, siis tahame süüa ja toitaineid. Me ei mõtle sellele, aga sama ostuga rahuldame muidki vajadusi. Näiteks maailmavaatelisi, eetilisi. Reklaamiandja üritab seda ära kasutades intuitiivseid mustreid ehitada. Miks vaatavad meile peaaegu kõikides piimareklaamides vastu õnnelikud isa, ema ja kaks väikest last? Või õnnelik lehm aasal, keset puhast loodust? Sest üritatakse kunstlikult luua seost toote ja mingit tüüpi väärtuste vahel. Õnnelik pere äratab tarbijas soovi olla õnnelik ja hea tunne kandub tootele. Õnnelik lehm ja puhas loodus on näide, mille puhul rõhutakse tunnetele, millega seostub puhas, tervislik ja naturaalne toode.