Säärane lugujuhtus kliendiga, kes tellis boileri vahetamise teenuse ettevõttelt nimega Andsan Torutööd OÜ. Tarbija leppis kauplejaga telefoni teel kokku boileri vahetamise: töö mahuks oli kokku lepitud 3 tundi.

Siis hakkasid pihta esimesed probleemid. "Töömees tuli kohale hilinemisega ning nõudis koheselt töö alustamiseks ning lisaosade ostmiseks €220, mille klient vastavalt tasus. Ettevõte lubas arve esitada hiljem," seisab tarbijavaidluste komisjoni kirjelduses.

Tehtud töö tulemusena boilerit tööle ei saadud. Siis helistas töömees ning nõudis tööde jätkamiseks kas 60 eurot mustalt või 110 eurot puhtalt. Klient helistas selle peale Andsan Torutööde juhile, kes kinnitas, et töö viiakse lõpuni ilma lisatasudeta.

Boileriga mures olnud klient kutsus kohale aga boileri maaletooja, kes kinnitas, et töömees oli selle valesti monteerinud ning selle läbi kahjustanud küttekeha, mis tuleb välja vahetada. Samuti kaotas boiler maaletooja poolse garantii, kuna oli kahjustada saanud. Maaletooja esitas ülevaatuse eest arve 65 euro suuruses, mille klient tasus koheselt ning edastas kauplejale, mida viimane pikalt ignoreeris, tasudes selle lõpuks ära mõne kuu möödudes.

Töömehega hädas olnud klient oli nõus maksma Andsanile kolme töötunni tasu, kuid ta soovis raha tagasi lõhutud boileri ja garantii kaotuse eest. Selleks pöördus ta tarbijavaidluste komisjoni.

Tarbijavaidluste komisjon: kaebus rahuldada

Kaupleja töö ei vastanud nõuetele, sest boiler ei lülitunud sisse. Lisaks selgus, et kaupleja oli boilerit kahjustanud ja see tekitas tarbijale lisakulud. Seega on kaupleja lepingut oluliselt rikkunud.

Kaupleja ei viinud tööd nõuetega vastavusse ja põhjustas tarbijale märkimisväärseidebamugavusi ja tekitas kahju. Sellega ja arvestades ka töö hinna suhtes enne lepingu sõlmimist kaupleja poolt antud teavet on põhjendatud tasu vähendamine tarbija poolt 130 euro ulatuses.