Klient sõlmis paketireisilepingu vahendajaga Union Travel Agency OÜ. Enne lepingu sõlmimist tutvustas vahendaja ka lepingu koosseisu kuuluvaid teenuseid. Selle kohaselt pidavat laps ja vanem majutatama nelja tärni hotelli, toatüübiks lubati merevaatega bangalot.

Probleemid ilmnesid juba saabumise päeval: reisijatele ei võimaldatud vaba bangalo puudumise tõttu lubatud ruume. Selle asemel paigutati vanem ja laps peamaja tehnilises osas paiknevasse kahesesse tuppa, mille rõdult võis nautida vaadet tagahoovi.

Kuid juba järgmisel päeval anti reisijatele merevaatega bangalo. Nüüd seisid reisijad uue probleemi ees: selles polnud kahte üheinimese voodit nagu palutud vaid üks kaheinimese voodi.

Tarbija pöördus e-kirja teel vahendaja Union Travel Agency OÜ poole teatades lepingutingimuse rikkumisest, tarbijale soovitati pöörduda kaupleja kohapealse esindaja poole.

Tarbija sai koos paketireislepinguga ka reisija meelespea, kus oli toodud kaupleja kohapealse esindaja telefoni number. Sinna ta ka helistas, kuid ei saanud oma probleemile lahendust ja ööbis antud toas kuni reisi lõpuni.

Tarbija vähendas istungil oma esialgset 600-eurost kahjunõuet loobudes nõudest esimese öö osas ja nimetades ülejäänud nõudeks 315 eurot. Tarbija soovib kauplejalt tagasi saada 315 eurot.

TezTour pole nõudmistega päri

TezTour ütleb, et saatis tarbijale vastuse teatades, et tarbija nõue ei ole põhjendatud. TezTour kinnitas tarbija pöördumise saamist, esimese öö osas probleemi lahendamist seoses hotelli poolt 85 eurot ulatuses pakutud lisateenustega. Kaupleja eitas tarbijalt uue pöördumise saamist. TezTouri väitel ei saa reisijatele tagada ühe- või kaheinimese voodite olemasolu, kuna see selgub alles kohapeal hotellis.

Ruumide kirjeldusega sai tutvuda hotelli kodulehe kaudu. TezTouri väitel ei pöördunud klient probleemi lahendamiseks hotelli poole, seda kinnitab ka hotell.

Komisjoni otsus

Tarbijavaidluste komisjonis otsustati, et tarbija nõue kuulub rahuldamisele osaliselt. Taolistel juhtudel on õigustatud tarbija nõue alandada tasu 10% ulatuses, leidis komisjon. Antud juhul on vaidluse all seitsmest ööbimisest kuus ööbimist, selle tasu moodustab 2005,71 eurot. Seega oleks tarbija nõue põhjendatud summas 200,57 eurot. TezTour peab tarbijale tagastama 200,57 eurot. seaduse kohaselt tuleb otsus täita selle tarbijakaitseameti veebilehel avaldamise päevale järgnevast päevast 30 päeva jooksul.