Tarbija sõlmis Nikal Traveliga lepingu pakettreisilepingu, mis muuhulgas hõlmas perioodil 20.11 - 03.12.2017 majutust Mauritiusel, kõik hinnas kahele, sealhulgas ekskursioonid koha peal. Kui tarbija lendas sihtkohta, siis selgus, et hotellid olid täis ja tarbijale majutust broneeritud ei olnud. Tarbija pidi omal käel ostma majutuse, mille tõttu tekkisid tal kulutused öömajale ja toidule kokku summas 143,57 eurot. Tarbija selgitas täiendaval, et ta palus teha reisibürool pakkumine ainult majutuse paketile ilma lendudeta. Ta palus saata vautšer ja dokumendid. Vautšer saadetigi talle välja, kus olid selgelt välja toodud tulenevad kohustused.

Tarbija selgitas, et kogu reis sai selle järgi korraldatud. Reisikorraldaja saatis erinevat teavet reisi pikkuse kohta, kord on reisipäevade arv 13 ja teine kord 14 päeva. Tarbijale väljastati
vautšer, millel on selgelt märgitud reisikorraldaja kohustused tagada majutus kuupäevadel, mistõttu tarbija jäi oma nõude juurde.

Kaupleja selgitas, et antud juhul oli tegemist pakettreisi pakkumisega, milles pakuti reisiteenuseid 14 päeva ja 11 ööd majutust kohapeal. Tarbija ei ostnud kogu pakettreisi, mille tõttu pidi tarbija tutvuma ja endale selgeks tegema reisiga seotud tingimused.

Reisikorraldaja pakettreis algas ehk lennuki väljumine oli 20.11.2018, kuid sellel päeval ei broneeritud majutust, kuna lennu kellaaegade järgi ei olnud reisijatele majutus 20.11.2018 vajalik. Kaupleja selgitas, et kui reis algab 20.11.2018, siis ei tähenda see, et ka majutus on saadaval alates 20. kuupäevast.

Samuti märkis kaupleja, et on teavituskohustuse korrektselt täitnud ega vastuta selle eest, kui klient jätab olulise informatsiooni lugemata. Reisijale saadetud dokumendis "info enne väljumist" olid märgitud pakettreisi lennuajad, et reisija saaks nendega tutvuda ja detailne programm, kus on kirjas, et reisijad saabuvad teisel reisi päeval. Kõik andmed väljalennu kohta, saadeti tarbijale posti teel 10 päeva enne pakettreisi lennuki väljalendu.

Erandkorras saadeti kogu informatsioon tarbijale ka e-posti teel, kuna ta ei olnud postiaadressil kättesaadav. Ühtlasi viitas kaupleja reisitingimuste punktile 7.8, et reisijal on kohustus kontrollida 24 tundi enne lennu väljumist reisi väljasõidu aega.

Tarbijavaidluste komisjoni otsus: tarbija avaldus rahuldada

Pooled sõlmisid pakettreisilepingu, mille kohaselt kohustub üks isik (reisikorraldaja) teise lepingupoole ees osutama ühele või mitmele isikule (reisija) reisiteenuste kogumi (pakettreis), teine lepingupool aga maksma tasu (reisitasu).

Kaupleja poolt tarbijale esitatud arvelt nähtub, et tarbijale esitati arve hotelli kasutamise, vahemikus 20.11.2017-03.12.2017 ja ekskursioonide eest summas 2398 eurot.

Sama kinnitab tarbijale väljastatud vautšer, millega kaupleja on kinnitanud, et avaldaja jaoks on vahemikus 20.11.2017-02.12.2017 reserveeritud elamine kaheses standardtoas koos „kõik hinnas“ paketiga.

Komisjoni hinnangul oli kaupleja poolt saadud dokumentide alusel tarbijal õiguslik ootus saada majutust ja „kõik hinnas“ teenust.