"Vastab tõele, et Swedbankis viipemakse päevalimiiti ise määrata ei saa," ütles Swedbanki pressiesindaja Mare Uus Delfile. "Nägime, et kliendid ootasid viipemakse limiidi suurendamist ning alates eelmise aasta sügisest on viipemaksete maht oluliselt kasvanud. Samas kaartide kuritarvitamisjuhtumeid esineb jätkuvalt pigem üliharva," märkis ta.

Viipemakse limiit – 25 eurot – ei ole kaardikohane, vaid turuülene ning seadistatud kaarditerminalidesse, mistõttu seda ei ole samuti võimalik muuta.

Uus kinnitas, et viipekaartide turvalisuse peale on mõeldud. "Viipemaksesüsteemi taga on keeruline algoritm ning aeg-ajalt küsib see PIN-koodi ka väiksemate tehingute puhul. Seega piiramatult siiski puutevabalt tehinguid teha ei saa," ütles ta.

Kui pangakaart kaob või varastatakse, saab selle kiirelt blokeerida Swedbanki mobiili- või internetipangas või helistades panga nõustamiskeskuse numbril 6 310 310.

Soovi korral saab viipemaksevõimaluse interneti- või mobiilipangas välja või uuesti sisse lülitada. Mobiilipanga kasutaja saab aktiveerida ka telefoni kiirteavitused, mis näitavad kõiki liikumisi pangakontol ning võimaldavad valetehingute korral kiiresti reageerida.

SEB pressiesindaja Julia Piilmann ütles, et nii SEB pangakontoris, kui ka internetipangas on võimalik juba töötavat viipemaksefunktsiooni deaktiveerida, samuti saab muuta ka viipemakse päeva- ja kuulimiite.

"Meil on samuti tööl üks vaikimisi otsus, mille järgi kõik koolilastele tellitud ISIC-kaardid on esialgu 10-eurose viipemakse päevalimiidiga, sest nii nagu me teame, esineb eriti algkoolilastel vahel teatud hooletus oma asjade hoidmisel," ütles Piilmann. "Aga vanemad muidugi saavad mainitud limiiti ise sättida suuremaks-väiksemaks vastavalt lapse-noore vajadustele."

SEB viipefunktsiooniga kaartidel toimib sarnaselt teiste pankadega ka PIN-iga tehingute kaitsmine, mis on mitmetasandiline ja sõltub tehingute arvust ning summadest.

SEB jälgib ja analüüsib pidevalt oma klientide tehingute mustrit ja võib vajadusel ebatavalisi tehinguid keelata.