Euroopa suurima odavlennufirma praegune pagasipoliitika lubab pardale võtta ühe väiksema, eesoleva istme alla mahtuva koti (mõõtudega 35cm x 20cm x 20cm) ja kuni 10 kg kaaluva pagasiühiku (mõõtudega 55cm x 40cm x 20cm), mille saab väravas tasuta hoiule anda.

Alates 1. novembrist maksab samades mõõtudes kuni 10 kg pagasi pardalevõtmine 8€, kui see on tehtud broneerides või 10€, kui see lisatakse pärast broneeringu tegemist. Lennujaama check-innis maksab kuni 10 kg suuruse käsipagasi lisamine juba 20€, väravas aga 25€. Sisuliselt tähendab see, et tasuta pagasi limiite kärbitakse 2/3 – kui rääkida liitrites, siis senise 58 liitri asemel saab tasuta kaasa võtta 20 liitrit.

Ryanair väidab, et kõike seda tehakse pardalemineku kiirendamiseks, mitte kasumi teenimise eesmärgil. Lennufirma on korduvalt olnud kriitiline reisijate suhtes, kes kasutavad kõikvõimalikke mooduseid, et pagasitasudest kõrvale hiilida.

Siiski, halbade uudiste kõrval leiab ka midagi positiivset. Tasuta pardale võetava käsipagasi lubatud mõõtmed on alates novembrist 43% suuremad. Senise 35 x 20 x 20cm asemel võib see olla mõõtudes 40 x 20 x 25cm, kuid endiselt, see peab mahtuma eesoleva istme alla.

Kes soovib Ryanairi lennule siiski kaasa võtta suuremat sorti käsipagasi, siis odavaimaks lahenduseks on osta eelisjärjekorras pardaleminek (priority boarding), mis maksab 6€ (pärast broneerimist 8€). Tuleb siiski märkida, et priority boardingu saavad osta maksimaalselt 95 inimest (Ryanairi Boeingutes on kokku 189 istekohta).

Ryanairi kinnitusel puudutab muudatus umbes 40% reisijatest, sest 30% juba ostab eelisjärjekorras pardalemineku ja teine 30% lendabki väikese käsipagasiga. Neil, kellel on ostetud Ryanairi pilet lennule, mis toimub pärast 1. novembrit ja soovivad kaasa võtta suurema käsipagasi, on kaks võimalust: taotleda piletiraha täies ulatuses tagasi või soetada 8€ eest priority boarding.

Kuna Wizz Air kipub pagasipoliitika osas Ryanairi jäljendama, siis võib eeldada, et varsti tuleb sama sisuga uudis ka neilt.