Tarbija pöördus tarbijavaidluste komisjoni poole järgmistel asjaoludel: ta ostis kauplejalt e-posti teel saadetud tellimuse ja selle heakskiidu alusel oma sõiduautole Volvo V70 2.4D haagisekonksu L 20A koos juhtmeühenduse komplektiga hinnaga 225 eurot.

Enne tellimuse esitamist küsis tarbija kauplejalt üle, milline haagisekonks tema sõiduautole sobib, kaupleja pakkus valmiseks kolme konksu, mille hulgast tegi tarbija valiku. Tarbija sai haagisekonksu kätte, aga selgus, et see ei sobi tema autole. Klient teatas seda poele järgmisel päeval.

Tarbija soovis saadud konksu asendada sobiva konksuga või lepingust taganeda. Kaupleja keeldus lepingust taganemisest, kuna komplekt on juba avatud. Tarbija ei nõustunud kaupleja seisukohaga. Tarbija soovib lepingust taganeda ja tagasi saada hinna 225 eurot ning saatekulu 7 eurot, kokku 232 eurot.

Kaupleja ei esitanud tarbijavaidluste komisjonile oma seisukohta.

Tarbijavaidluste komisjon: tarbija avaldus rahuldada

Kaupleja vastuväited ei kuulu arvestamisele kahel põhjusel: 1) seaduses puudub selline säte, et ainuüksi pakendi avamine välistaks taganemisõiguse; 2) kaupleja ei teinud lepingu eelselt tarbijale
teatavaks teavet antud müügilepingu osas taganemisõige puudumise kohta.

Kaupleja ei edastanud tarbijale taganemisõiguse olemasolu või puudumise kohta teavet. Tarbijataganes seaduse kohaselt õigeaegselt, ehk kauba saamisest järgmisel päeval, tarbija taganemine on õiguspärane.

Tarbija nõue saada tagasi hind 225 eurot on põhjendatud. Tarbija esitas ka kohaletoimetamise kulu 7 eurot hüvitamise nõude, kuid sellise kulu kandmist ei ole tarbija tõendanud, seetõttu ei kuulu see nõue rahuldamisele.