Talv on peagi käes ja see tähendab teatavasti rehvivahetust. Kuidas aga kontrollida, et su rehvid on võimalikult parimas korras ja sa endale või kaasliiklejatele ohtu ei valmista? Toyota ekspert Lauri Ert annab nõu.

5 millimeetrit mustrit ei pruugi tähendada midagi

Talverehv, mille mustri sügavus on üle 5 mm, on parimate tööomadustega ja toimib nii, nagu tootja poolt kavandatud. 5-3 mm turvisesügavuse korral võib rehv töötada ideaalsetes tingimustes, kus teisi liiklejaid pole. Maanteel, kus asfalt kergelt rööpas ning rehvi ja asfaldi vahele jääb lörtsi ja vee segu, pole sellistest veljevarjudest tegelikult eriti mingit abi. Võib-olla ainult siis, kui kiirus ei ületa 70 km/h, kuid seegi pole tegelikult turvaline ei sulle ega kaasliiklejatele. Kui uue talve hakuks on mustrit järel vaid 5 mm, osta heaga uued rehvid või terve talverattakomplekt.

Pea meeles kontrollida rehvirõhku

Rehvirõhku võiks kontrollida kord kuus. Tänapäevastel autodel on küll rehvirõhuandurid, kuid süsteem ei suuda siiski rõhku korrigeerida ning tuli läheb põlema siis, kui rõhuvahe on juba väga suur. Rehvirõhk peaks aga olema tasemel, mida tootja soovitab. Harilikult on see info kasutaja käsiraamatus. Kui temperatuur langeb 10 kraadi, väheneb rehvirõhk 0,1 bari. Seepärast on oluline rõhku regulaarselt kontrollimas käia. Kui sa ei ole kindel, mis su auto rehvide soovituslik rõhk on, küsi nõu esindusest.

Velgede puhastamine on oluline

Puhastatud velg on turvaline ja esinduslik. Puhastamine aga ei tähenda ainuüksi seda, et lased selle üle vastava puhastusvahendi ja pesuriga, vaid selleks tuleb ratas alt ära võtta ning puhastada ka nö tagantpoolt. Kui velg on mustunud, kulub selle tasakaalustamiseks palju raskusi, mis nt löökaugust läbi sõites võivad kaduda ja reostavad seega keskkonda. Tasakaalustamata ratas suurematel kiirustel ka ohtlik.

Rehvid tuppa ei käi

Olenemata sellest, kas hooajaks tuleb hoiustada rehvid koos velgedega või ilma nendeta, on see paljudele linnas elavatele inimestele peavalu. Üha rohkem kasutatakse rehvihotelli teenust, kuid tavaline on rehve hoiustada garaažis, kortermaja panipaigas või lausa rõdul. Oluline on, et rehvidele ei mõjuks UV-kiirgus. Lisaks päikesele tuleb tähele panna ka tervet mõistust ja see ütleb, et rehvid tuppa ei käi. Tulekahju korral on oht tohutu ja seda suurem on see juhul, kui rehvid on velgedel ehk rõhu all. Pigem võiks rehvid või rattad jätta hotelli, kus need on kindlas kohas ja kindlustatud. Isegi siis, kui midagi juhtub, ei jää saa paljajalu.

Pane tähele, et rehvihoiustamise teenus sisaldab rataste puhastamist ja tasakaalustamist, mis annabki vahetushooajal ajalise eelise, kui oled valinud endale suve ja talverataste komplektid.