Chalmersi tehnoloogiaülikooli uuringu kohaselt tekitavad naastrehvid tänavatel nii palju tolmu, et nende kasutamise peaks sootuks ära keelama, kirjutab Yle. Lisaks kasutatakse naastrehvide tootmisel niklit, mida kaevantakse Kongos, kus on aga selle kaevandamise tõttu juhtunud mitu ränka õnnetust, mis lõppesid surmadega.

Uurijate sõnul ei saa naastrehvide kasutamist õigustada sellega, et nendega auto vähem libiseb. "On ka humaansemaid viise, kuidas autol libisemist ära hoida," kirjutati uuringus. "Näiteks ettevaatlikumalt sõitmine."

Tolm võib tekitada tõsiseid kardiovaskulaarseid ja hingamisteede haiguseid. Teadlaste sõnul tähendab see seda, et naastrehvide kasutamisest tekkinud tänavatolm võib tähendada ka surma.

Stockholmi linnavalitsus on näiteks naastrehvide kasutamise kesklinnas sootuks ära keelanud. Helsingis soovitatakse tugevalt kasutada lamelle.

Eestis võib naastrehvid alla panna 15. oktoobrist.