Stonehenge on olnud palverännakute sihtmärk hulk sajandeid ja turismivaatamisväärsus tõenäoliselt juba Vana-Rooma ajast. Kuid nädal tagasi avatud uus näitus räägib loo sellest, kuidas mälestis kasvas Victoria-aegsest lagunevast uudishimu objektist üheks maailma külastatuimaks turismikohaks, kuhu tuleb aastas üle miljoni inimese.

Viimase 15 aasta vältel on arheoloog Julian Richards kogunud sadu raamatuid, suveniire, postkaarte ja pilte, mis on seotud eelajaloolise mälestisega. Tema koostatud näitus „Wish You Were Here” („Tahaksin, et oleksid siin”) annab ka aimu, kuidas 20. sajandi reklaamijad kasutasid Stonehenge’i pilti, et müüa mida tahes, alates autodest ja lõpetades õllega, ning huvist, mida rokkbändid ja koomiksikunstnikud objekti vastu tunnevad. „Mind paelub see, kuidas külastajad on aastate vältel Stonehenge’i kogenud ja kuidas seda on kasutatud kunsti ja muusika inspireerimiseks,” ütleb Richards.

Tellijana saad lugeda ka neid artikleid: