„Armsad sõbrad! Kõik PayPali konto omanikud, räägin Teile oma loo. 28. novembri hommikul tuli mulle e-mail PayPali kontolt minu eelistuste muudatuste kohta. Esialgu ma sellele suurt tähelepanu ei pööranud, kuna ma pole seda kontot kuus aastat kasutanud," kirjutas PayPali kontoomanik Facebookis.

10 minutit hiljem sai ta juba uue e-maili, mis andis teada krediitkaardi lisamisest. „Ma ei omagi ühtegi krediitkaarti!" mõtles kirjasaaja kohe, mis pani häirekella koheselt tööle.

Kuna kontot polnud ta kuus aastat kasutanud, läks sisselogimisega rohkem aega. Samal ajal tuli meilile mitmeid annetuste informatsiooniga kirju, mis sisaldasid välismaa inimeste isiklikke andmeid ja koduseid aadresse.

„Annetuste suurused varieerusid 70-80 euro vahel. Vaadates konto aktiivsust, nägin, et iga sissekande järel kanti kellelegi krediitkaardile välja 40 eurot. Krediitkaarti kustutada polnud võimalik. Vahetasin seepeale parooli ära ning konto jäi rahulikuks. Saatsin ka koheselt meili informatsiooniga PayPali tugikeskusesse, kust mulle vastati kaks päeva hiljem, et minu väljakanded on tühistatud ning raha minu kontole tagasi kantud," jutustas PayPali kontoomanik.

Ta lisas, et pärast seda valdasid teda segasemad emotsioonid, sest PayPali vastus ei tundunud piisav ja teguviis mittevastav antud olukorrale.

„Kiire elutempo tõttu jäi edasine asjaajamine ka minu poolt katki. Mõni päev tagasi hakkas taas pihta tohutu aktiivsus, tuli vahetpidamata meile "annetuste" kinnitustega ja inimeste andmetega. Vahetasin taaskord parooli ära ning aktiivsus kadus. Kõrghetkel oli minu PayPali kontol ligi 400 eurot. Saatsin uue kurjema kirja PayPalile, millele tuli paari tunni pärast vastuseks vaid see, et minu vastu on algatatud dispute (vaie - toim.) ning, et konto omanikud ei ole olnud "annetuste" taga," kirjeldas kontoomanik juhtunut.

„Nüüd on mul tükk tegemist, et tõestada - ma ei ole seda raha kantinud ja ma ei ole selle krediitkaardi omanik, kuhu minu kontolt raha kanti. Tänase seisuga on minu konto ka 373,19 euroga miinuses ja ma siiralt loodan, et seda ise kinni taguma ei pea hakkama. Märgin siinkohal ära, et minu paroolid sisaldavad suuri ja väikeseid tähti ning 6-7 numbrit ning ei ole kuidagiviisi aimatavad, sest need ei sisalda minu isikuandmeid ega ühtegi seost minu pere, sõprade ega eluga üldiselt. Tegu on siin korralike häkkeritega! Inimesed, kes omavad PayPali kontot - palun kontrollige oma konto aktiivsust või kui te seda ei kasuta, kustutage see ära. Ärge olge sama rumalad, nagu mina olen olnud," hoiatas ta.

Politsei: sellise skeemi ohvreid on veel

Politsei ja piirivalveameti pressiesindaja Helen Uldrichi sõnul ei ole küll konkreetsest juhtumist politseid teavitatud, kuid sarnase skeemi tagajärjel on kuriteoohvriteks langenud mitmed Eesti inimesed

„Reeglina on kurjategijad häkkinud inimese kontole ning kasutanud seal ära kontoga seotud krediitkaarti. Mõningatel juhtudel on internetimaksekeskkonda kasutatud ka n-ö rahapesu kanalina ehk konto omanikule ei ole otsest varalist kahju tekitatud, aga on kasutatud tema PayPali kontot kolmandatest allikatest pärit summade liigutamiseks," selgitas Uldrich.

Kõige lihtsam viis oma konto ja raha kaitsmiseks on Uldrichi sõnul kasutada interneti ühendust, mille turvalisuses ollakse veendunud (teenuse haldaja on inimesele teada). „Samuti tasub maksekeskkonnaga siduda krediitkaart vaid ühekordseteks konkreetseteks ostudeks. Kui märkate oma kontol midagi kahtlast või avastate krediitkaardilt maha võetud rahasumma, tuleks sellest esmalt teavitada oma panka, kes kaardi kinni paneb ning võimalusel veel teostamata ülekanded tagasi kutsub. Mida kiiremini tegutseda, seda suurem on tõenäosus ka kaotatud raha tagasi saada," lisas Uldrich.

„Kõige levinum viis erinevate kontode ja kindlasti ka PayPali konto sisselogimise andmete hankimiseks on petukiri, kus öeldakse a'la „...palun kontrollige oma Paypal konto turvaseadeid. Selleks logige sisse siit." Lingilt avaneb originaalilähedane login-aken, mis aga saadab kasutajanime ja parooli pätile," hoiatab Uldrich.