USA ostupüha "musta reede" mõte on pakkuda tohutuid allahindlusi, mis tõstaks kaupmeeste käivet ja annaks hoo sisse jõulumüügile, kirjutab ERRi uudisteportaal. Siiski ei ole ka USA-s suurima käibega päevaks mitte novembrikuu viimasel reedel peetav "must reede", vaid hoopis jõululaupäevale eelnev laupäev, sest kuigi inimesi voorib poodidest enim läbi tõepoolest "mustal reedel", mis tänavu langes 25. novembrile, siis jõuluostud sooritatakse ikka alles mitu nädalat hiljem.

Ka Eestis püüavad kaupmehed "musta reedet" juurutada, kuid sellega on seotud mitu häda: ühest küljest ei raatsita allahindlusi üle 20 protsendi lasta, teisalt aga jääb kuupäev kuu lõppu, mil inimestel rahad otsas ja uue palgapäevani jäänud keskmiselt nädal.

Kaupmeeste kinnitusel jäetakse Eestis jõuluostud sisuliselt 23. detsembrile, ent poeomanike kinnitusel on terve jõulukuu kaupmeestele aasta parim kuu, sest jõuluostude maht ei sõltu ilmast, erinevalt õlle-, jäätise- või suusamüügist.

"Detsember on ajalooliselt pea kaks korda suurema käibega kui tavakuu," ütleb Rocca al Mare ja Kristiine kaubanduskeskuste tegevdirektor Mati Pops, kelle kinnitusel lähevad siis iseäranis hästi kaubaks mõlema keskuse kinkekaardid, aga igal aastal on ka kindlad mänguasjad ja raamatud, mida jahitakse.