Nii toimubki Marsi, Nestle'i ja Cadbury (KitKat) plaanitav kahanduskuur šokolaadidele selgituse all, et nad soovivad vähendada suhkrusisaldust šokolaadides, et tulla vastu tervisesoovitustele ning lahendada peamisi põhjusi, mis on süüks laste ülekaalulisusele, vahendab Independent.

Tegelikkuses satuksid tootjad musta nimekirja, kui suhkrusisaldus toodetes ei väheneks. Üks vähenemise lihtsaim moodus maitset ja retsepti muutmata on vähendada toote kogust.

Teised tootjad, kelle toodetes on samuti palju suhkrut, muudavad mõnel juhul valmistusviise nii, et kasutavad looduslikke ja kunstlikke magusaineid.

Šokolaaditootjad ütlevad, et nemad nii teha ei saa, sest nii toimides rikuksid nad šokolaadide maitse ja et tarbijal võiks see lausa kõhu lahti võtta.

Inglismaa avaliku tervise organisatsiooniga kohtunud suurtootjad tunnistasid, et on nõus šokolaadibatoonide kaalu vähendama.

Kui nad seda ei teeks, riskiksid nad n-ö musta nimekirja sattumist, mille organisatsioon juba märtsis avaldaks.

Pole veel selge, kas šokolaadide kaalulangus toob kaasa ka hinnalanguse. Muutusi plaanitakse teostada juba järgmisel aastal.