Tarbija ostis kauplejalt MobiiliAbi tänavu jaanuaris mobiiltelefoni iPhone 7 hinnaga 569 eurot. Pool aastat hiljem lakkas telefon töötamast. Selgus, et teenusepakkuja Elisa võrgus telefon enam ei ühendu.

Tarbija pöördus mobiilioperaatori poole ja selgus, et telefoni SIM kaart teistes telefonides töötab, seega viga oli telefonis. Tarbija pöördus seejärel iDeal salongi, kus tuvastati, et telefon töötas Tele2 võrgus.

Samal päeval pöördus tarbija uuesti Elisa esindusse. Telefoni IMEI koodi järgi tehti kindlaks, et telefon on mustas nimekirjas, kuhu kantakse kaotatud telefonid, seega telefon on blokeeritud ja telefoni nõuetekohaselt kasutada ei saa.

MobiiliAbi pakkus tarbijale, et asendab telefoni, kuid hiljem taganes sellest ning pakkus hoopis vanemat (2016) mobiiltelefoni, tarbija sellega ei nõustunud. Teiseks lahenduseks pakkus kaupleja telefoni emaplaadi asendamist kuni kaks aastat kasutatud emaplaadiga. Ka see lahendus tarbijale ei sobinud. Tarbija nõuab 500 euro tagastamist.

Kaupleja vastuväited

Nõuetele vastavat vastust tarbija avaldusele kaupleja ei esitanud. Tarbijakaitseametile teatas kaupleja vaid, et on pakkunud tarbijale põhiplaadi vahetust. Tarbija pole sellega nõustunud.

Tarbijavaidluste komisjoni otsus: avaldus rahuldada

Tarbija kirjast järeldub, et emaplaadi vahetus tähendaks telefoni IMEI koodi muutmist ja sel viisil telefoni „legaliseerimist“. Seega oleks kaupleja pidanud telefoni asendama samaväärse lepingutingimustele vastava telefoniga. Kaupleja on seda ka lubanud teha, kuid taganenud sellest lubadusest. Jättes telefoni mõistliku aja jooksul õigustamatult asendamata on kaupleja tarbijaga sõlmitud müügilepingut oluliselt rikkunud.