Maxima avab sel aastal kaks supermarketit ja ühe kodukaupluse. Kodukauplus avatakse Tallinnas Pärnu maanteel, supermarketid aga Sillamäel Pavlovi tänavas ning Tartus Kalda teel. Käesoleva aasta lõpuks on Maximal Eestis 79 kauplust.

„Usun, et Maximast kujuneb ka kõigis neis kolmes piirkonnas igapäevaostude lemmikkauplus.," usub Maxima Eesti tegevdirektori kt Marko Põder.

"Kodukauplused on oma asukohalt planeeritud kodumajade juurde, mistõttu on need sellised formaadid, milles ostja veedab vähe aega, võtab olulisema kauba ja liigub koju. Supermarketites veedavad kliendid aga märksa kauem aega, nad tulevad kauplusesse selleks, et korraga teha suuremad sisseostud, pühendada aega valikutele ning leida sortimendist midagi, mida varem ei ole proovinud,“ tõi Põder näiteid kliendi ostukäitumisest.

Põder kinnitas ka, et Maxima jätkab hinnakampaaniatega ja rääkis ka muudest kaubanduses praegu valitsevatest trendidest.

"Ühelt poolt on leibkonnad on väiksemad, inimestel on kiire ja aega vähe ning (kahjuks) ei oska paljud noored enam ise süüa teha. Seetõttu kasvab järjest valmistoidu ja food-to-go ehk teel olles tarbitavate toodete osakaal," ütles ta.

Põder sõnas, et kuna valmistoit on järjest naturaalsem, parema maitse ja kvaliteediga ning kodusem, siis pole mingit põhjust tarbijal oma väärtuslikku aega kulutada toiduvalmistamisele. "Seetõttu oleme oma kauplusteski valmistoidu valikut laiendamas.. Kõikides uutes avatavates kauplustes on ostjail samuti mugav võimalus panna ostukorvi meelepärane valik valmistoite, mille seas on ka meie oma kaubamärgi Meistrite kvaliteet tooted," rääkis ta.

Mida toob tulevik?

"Töö tegemine on meie valdkonnas muutunud varasemaga võrreldes oluliselt lihtsamaks ja siin on suur roll kanda tehnoloogial, mis on viimaste aastatega teinud metsiku võidukäigu. Näiteks on oluliselt kergem kauba vastuvõtt, mis aastaid tagasi eeldas omajagu saatelehti," ütles Põder.

"Täna on suuremas osas tegevusi virtuaalsed, näiteks mõne hiireklõpsuga on kaup vastavas süsteemis vastu võetud. Samuti ei pea kolleegid kaupluses vaevama pead kauba tellimisega, selle teeb ära samuti virtuaalne abimees. Laias laastus saame rääkida, et meil on 90% tegevustest tänu tehnoloogia arengule automatiseeritud. Kindlasti on automatiseeritus tulevikukaubanduse alustala ja astume samme, et jõuda 100%-ni. Tehnoloogia toob meile omakorda võidu olulistes ressurssides nagu aeg ja raha. Olen veendunud, et kaubanduse puhul on ainuõige suund suurendada investeeringuid nutikatesse tehnoloogilistesse lahendustesse."