Kasuliku toimetusele rääkis oma loo Paul (nimi muudetud), kes läks 19. detsembril Viimsi Kaubanduskeskuses asuva SEB pangaautomaadi juurde, et panna arvele 100 eurot sularaha. "Automaat võttis raha vastu, luges üle, kuid siis teatas, et ülekanne kontole ebaõnnestus. Seejärel tagastas kaarti. Raha jäi masinasse. Hiljem pangaga suheldes teatati, et tegemist oli tehnilise rikkega, kuid raha niipea tagasi ei saa - tuleb oodata inventuuri, ülelugemist," räägib Paul.

"Kokkuvõttes võib see aega võtta 10+ päeva. Mingit varianti kahju korvamaks ei pakutud. Kokkuvõttes pidin ise leidma kuskilt need 100 eurot, et jõulikingid osta," ütles ta.

Paul lisas, et sel neljapäeval kanti arvele raha üle, kuid automaati pandud 100 euro asemel oli ülekande summaks 80 eurot. "Meie korduvale pöördumisele vastati, et pangaautomaate hooldab G4S ning tuleb esitada uus avaldus. Minu küsimuse peale, et kas avaldus tuleb esitada siis politseile varguse kohta, lubati asi veelkord uurida," räägib mees. "Ise olen enam kui kindel, et masinasse läks 100 eurot ning tõenäoliselt saaks seda kontrollida automaadis oleva kaamera salvestise järgi."

"Kas nad leiavad, et on vastuvõetav, kui nende masina rikke tõttu peab klient oma raha üle nädala aega ootama ning et sellist omapoolset äpardust ei pea nad kuidagi kompenseerima? Siinkohal olgu öeldud, et SEB klienditeenindaja on maininud, et pank on nõus kompenseerima üksnes viiviseid, mis oleks tekkinud nende süül tähtajaks tasumata arvetelt. See, et on jõuluaeg ning raha läheb peamiselt poodidesse, neid ei huvita," nendib mees.

SEB kommunikatsioonijuht Julia Piilmann räägib, et SEB pangaautomaatide kontrolli – korrashoiu – ja laadimisteenust osutab firma G4S ning pank usub, et jõulude ajal võis tõesti juhtuda see, et ATMi teeninduses tuli vahele tavalisega võrreldes veidi pikem paus. "Üldiselt reageerime oma klientide päringutele ja muredele võimalikult operatiivselt ning koostöös G4Siga teeme kõik endast sõltuva, et klient ei peaks meie tagasisidet kaua ootama," ütles Piilmann.

"Klient on väga õigesti teinud, kui andis oma murest kohe pangale teada. Koheselt, kui saime infot rATMi rike kohta, tellisime talle kontrolli, mis kliendi raha ka tuvastas," ütles Piilmann. "Kahjuks hetkel ma ei oska öelda, kas rATMile oli koheselt korraldatud ka inventuur. Aga, kuna kliendi sõnul on talle laekunud rahasumma väiksem sellest, mida ta on kontole saatnud, peab inventuuri kindlasti juurde tellima ja kui üks kupüüridest imekombel nt. kukkus kassettide vahel maha või jäi süsteemis kinni, leiame seda kindlasti ja puuduolev raha saab kliendile tagastatud."

Piilmann mainib, et tegu on väga haruldase olukorraga, sest nii ATMides, kui ka rATMides on kasutusel topelt kontrolli süsteem, mis väga täpselt korraldab rahaarvestust. "Siinkohal kordan igaks juhuks üle, et iga mure (nii rATMi valefunktsioneerimine, kui ka vale raha kontole laekumine) peab olema kindlasti pangale edastatud."