Stockmanni kaubamaja direktor Marge Türner märgib, et tulemused üllatavad meeldivalt. Tema sõnul oli veendumus, et kilekottide tasuliseks muutmine on ainuõige samm, ettevõttes ühine. “Olukord, kus igal aastal jõuab maailma veekogudesse ning metsadesse miljoneid tonne plastik- ja paberjäätmeid on kahetsusväärne. Ometi oli keeruline ennustada, kuidas Stockmanni kliendid ostukottide tasuliseks muutumisse suhtuvad. Õnneks näitab riidest kottide kasutamise kiire kasv, et valitud suund on inimestele südamelähedane,” ütleb Türner.

Viimaste aastate jooksul on klassikalised kilekotid asendunud vähemalt 80% ulatuses taaskasutatavast materjalist valmistatud biolagunevate kilekottidega ja paberkotid on valmistatud FSC-sertifitseeritud puitmaterjalist. “Ehkki pakume täna klientidele võimalust soetada tasulisi ostukotte, loodame, et riidest kandevahendite kasutamise populaarsus jätkab hoogsat kasvu. Iga inimene saab isiklike tarbimisharjumuste muutmisega aidata kaasa plastik- ja paberjäätmete vähendamisele. Ühekordsete kottide kasutamise piiramine on lihtne viis alustamiseks,” ütleb Türner.

Näitamaks, et korduvkasutatav kott võib olla isikupärane, teeb Stockmann koostööd mitme ettevõttega. “Anname endale selgelt aru, et tänane tarbija soovib eristuda. Pakume võimalust soetada näiteks Globe Hope vanadest reklaambänneritest valmistatud ostukotte, Iitala X Issey Miyake kokkuvolditavaid ostukotte ning Marimekko signatuurmustritega värvilisi tekstiilkotte,” sõnab Türner. Ta lisab, et mure tundmine looduse pärast on populaarne ning stiilne keskkonnasõbralik ostukott pakub suurepärast võimalust enda põhimõtteid uhkusega presenteerida.