Ostust võib keelduda 14 päeva

Euroopa Liidu eeskirjade kohaselt on tarbijal õigus internetist ostetud toote puhul tagastada see kauplejale 14 päeva jooksul. Eestist otsemüügi läbi ostetud kaubale kehtivad tarbijakaitse nõuded vaid siis, kui tehingu väärtus ületab 20 eurot.

Juhul, kui kaupleja ei ole klienti selgelt teavitanud tema õigustest kauba tagastamise osas, pikeneb õigus automaatselt 12 kuu perioodile. 14-päevane taganemistähtaeg ei kehti kõikide ostude puhul, teiste hulgas ka näiteks lennu- ja rongipiletitele, riknevatele toiduainetele ja jookidele ning eritellimusel valmistatud toodetele.

Kauba tagastamisest tuleb kirjalikult teada anda

Tellitud kaup tuleb tarbijal saata kasutamata kujul tagasi hiljemalt 14 päeva jooksul alates sellest, kui teavitasite kauplejat ostust taganemisest. Ostetud kauba tagastamiseks ei piisa vaid selle tagasi saatmisest, vaid sellest tuleb kauplejale ka kirjalikult teada anda.

Mõni kaupleja võib nõuda tarbijalt kauba tagastamise kulude kandmist, aga sellest tuleb tal tarbijat enne tellimuse tegemist teavitada. Juhul, kui ta seda teinud ei ole, tuleb kauplejal kulud ise kanda. Suuremate kaupade puhul nagu näiteks diivan või külmkapp, tuleb kauplejal tarbijat teavitada kõikidest ostu tagastamisega seotud kuludest, sh ka kulleriteenusest, et tarbija saaks valida erinevate pakkumiste vahel.

Otsemüügi teel ostetud kauba puhul, mis on kohale toimetatud lepingu sõlmimise ajal ning mida pole võimalik posti teel tagastada, tuleb kauplejal kaup oma kuludega ära viia.

Raha tagastatakse 14 päeva jooksul

Raha ostu eest tuleb hüvitada 14 päeva jooksul alates kliendi tühistamisteate kättesaamisest, sealhulgas ka tarnekulud. Lisatarnekulusid ei pea tagastama, kui tarbija on valinud tavapärasest kiirema ja kallima tarnemeetodi.

Viivitused raha tagasimaksmisel on õigustatud vaid juhul, kui kaupleja pole tagastatavat kaupa tagasi saanud või puuduvad tõendid kauba tagastamise kohta.

Varjatud kulud on keelatud

Kaupa või teenust müües tuleb kauplejal tarbijale märkida selle täpne lõpphind, mis sisaldab nii käibemaksu kui teisi hinnale lisanduvaid tasusid. Tarbija ei pea internetis maksma nende tasude eest, millest neid ei ole enne tellimuse ostu tegemist selgelt teavitatud.

Netist teenuseid või tooteid ostes tuleb pöörata tähelepanu ka lisateenustele, mis on osa kauplejate poolt osavalt linnukesena ära märgitud, sh nt lennupileteid ostes ka reisikindlustus.

Uute nõuete kohaselt on juba märgistatud ruudud Euroopa Liidus keelatud ning kaupleja ei saa nõuda tarbijalt kauba tegelikust väärtusest suuremat hinda.

Kaup jõuab kohale 30 päeva jooksul

Kaupa tellides peab see tarbijani jõudma hiljemalt 30 päeva jooksul, kui osapooled ei ole kokku leppinud teisiti.

Kui kaup ei ole selle perioodi jooksul kohale saabunud, võib tarbija pöörduda kaupleja poole ning leppida kokku lisatarneaja osas või ostuleping sootuks tühistada. Tarbija vastutab kauba eest alates momendist, kui ta on kauba kätte saanud.