Eesti valmistoidu osakonna direktori Ruta Kallaspooliku sõnul on valdkond tegemas läbi tõelist revolutsiooni. “Valmistoit on järjest naturaalsem, parema maitse ja kvaliteediga ning aina lähedasem kodutoidule.”

Kallaspoolik selgitas, et nii maailmatrendid kui ka jaeketi külastajate eelistused näitavad, et aina enam otsitakse söögilauale kiireid lahendusi, olgu siis argipäevaks või pidustusteks. Seetõttu on valmistoit hea ja ajasäästlik alternatiiv kodus kokkamisele. “Aga samas eeldatakse ikka, et toit on maitsev, kvaliteetne ja värske. Peame ootustega kaasas käima.”

Ka valmistoidu müüginumbrid näitavad Kallaspooliku hinnangul kasvutrendi ning sortiment on ostjate seas hästi vastu võetud. “Nii kulinaaria- kui ka kondiitritoodete müük on aastaga kasvanud. Kulinaariatoodetest on võrreldes 2018. aastaga enim ostetumad erinevad desserdid, kreemid, pudingud ning pakendatud salatid, guljašid ja hautised, kondiitritoodetest aga minikoogid."

Kallaspoolik rääkis, et kõik kondiitritooted valmistatakse Eestis, tootmised asuvad Tallinnas, Pärnus ja Narvas. "Võrreldes Läti ja Leeduga eelistavad Eesti kliendid teisi maitseid. Kõik meie tooted on valmistatud spetsiaalselt Eesti turule ja on ka ajas uuenevad," rääkis ta.

Maitsed maailmast

Kallaspoolik selgitas, et sortimendi uuendamine toimub järk-järgult ja kindlasti jäävad alles omamärgi populaarsemaid tooteid. “Laiendame oma tehnoloogide kompetentsi, mis annab võimaluse veelgi rohkem panustada tootearendusse. Uuematest trendikatest toodetest lisanduvad valikusse näiteks quiche'id, gratäänid ja Itaalia köögist tuntud gnocchi.”

Aina enam liigutakse ka selle suunas, et pakkuda järjest tervislikumaid ja hooajalisemaid valikuid. “Kevad-suvise hooaja puhul oleme sortimendis näiteks suurendanud kergemate vinegrettkastmega salatite osakaalu.”

Lisaks on Maxima Meistrite kvaliteedi tootevalikusse lisandunud hommikusöögikomplektid, mis on loogiline jätk veebruaris sortimenti toodud taskukohastele lõunasöögipakkumistele.