Vaid loetud päevad selleni, kui naastrehvid selleks suveperioodiks ära keelatakse. 1. maist ei tohi enam naastrehvidega sõita.

Teine lugu on aga lamellrehvidega, millega tohib teoorias sõita aastaringselt. See aga ei tähenda, et seda teha tuleks.

Toyota Balticu tehniline ekspert Lauri Ert selgitas, miks on suvel lamellidega sõitmine halb idee. "Talvisel jääga kaetud veekogul on uisud igati asjakohased, suvel ujudes ei ole nendega suurt midagi peale hakata. Rehvidega on sama lugu," rääkis ta.

Erti sõnul on talverehvid suvel täpselt sama sobimatud kui suverehvid talvel, sest talverehvid on loodud töötama temperatuuridel, mis jäävad 5 plusskraadist alla poole. "Nad saavad edukalt hakkama lume ja jääga ning lisaks pakuvad piisavalt tuge ka muudel pinnastel, mis talviste temperatuuridega ette satuvad. Inimesed mõtlevad autoga sõites väga harva selle peale, et nende ainus kontakt teega on neli ratast ja nende mõnekümne ruutsentimeetrine kokkupuutepind."

"Sõites suvel talverehviga, seab inimene ohtu mitte ainult enda, vaid ka kõigi kaasliiklejate tervise. Ekstreemsetes oludes (vesiliug, järsk libe kurv jne) ei käitu talverehv nii, nagu oludesse mõeldud suverehv ja õnnetus on oluliselt lähemal, kui see oleks õigete veljevarjude korral," jätkas Ert.

Kõigele lisaks kulub Erti sõnul pehmem lamellrehv sooja temperatuuriga väga kiiresti, mis ei tähenda talvehooaja eel ainult vajaduste uute rehvide järele, vaid väiksemat ohutust kõigile. "Harva, kuid siiski kohtab suvel ka naastudeta naastrehve. Sellised ei ole talvel lamellid ega suvel suverehvid. Hoidke sellisest autost kaugele eemale!" hoiatas ta

Naastrehvidega on suvel keelatud sõita, aga mis juhtub rehvidega siis, kui mõni kodanik otsustab seadust rikkuda?

"Rikub rehvid, rikub teed, rikub tervist," vastas Ert. "Kõigi nende väärtuslik töö- või eluiga lüheneb. Lisaks ei taga põhjamaadesse loodud naastrehv suvetingimistes oodatud tuge äärmuslikes oludes nagu järsk pidurdus või uljas kurvisõit," ütles ta.

"Õigupoolest ei tohiks inimesel sellist küsimust tekkidagi, sest suures plaanis ei ole võtmekoht mitte naastrehvide või teekatte kulumises, vaid kõigi liiklejate turvalisuses. Naastrehv võib suvel olla sama ohtlik kui suverehv talvel. Ja suverehvi ebasobivust musta jääga maanteele ei sea ju keegi kahtluse alla," põhjendas Ert.