Automaatkäigukastiga sõiduki jaoks on käigukastihooldus eluliselt oluline. Puhas õli aitab hoida käigukasti töökorras ning on selle sujuva toimimise üks olulisemaid faktoreid. On tõsiasi, et käigukasti hooldus on kallim kui mootori hooldus, aga õnneks tuleb seda teostada oluliselt harvem kui näiteks mootori õlivahetust. Statistiliselt kulub mootori hoolduseks auto eluaja jooksul rohkem raha kui käigukastile. Samas on käigukasti remont kallim kui mootori remont. Õigeaegne käigukasti õlivahetus on aga tunduvalt soodsam kui hilisem tagajärgedega tegelemine.

Testimine ja proovisõit

Esmalt on oluline selgeks teha, kas sõiduk on veel hoolduskõlbulik või vajab remonti. Meie statistika põhjal on 7–10% hooldusesse tulnud sõidukitest tegelikult juba hiljaks jäänud ja õlivahetusest enam ei piisa. Seetõttu on oluline, et kõigi tööde alguspunktiks oleks sõiduki põhjalik diagnostika. Diagnostika ei ole ainuüksi veakoodide lugemine, vaid käigukasti testimine erinevatel sõidurežiimidel. Kui selgub, et käigukasti töös esineb suuremaid häired, siis ei anna ka õlivahetus tulemust ning vajalikuks võib osutuda hoopis põhjalikum remont. Sellisel sõidukil on hoolduse otsene raha raiskamine.

Vana õli välja laskmine

Korrektse hoolduse käigus puhastatakse käigukast täielikult vanast õlist ja asendatakse uuega. Õlivahetuse protsess algab vana õli välja laskmisega. Selleks kasutatakse spetsiaalset seadet, millega saab hooldada erinevaid käigukasti tüüpe ning kasutada erinevaid režiime. Me ei soovita kasutada pesuainet, sest see muudab õli algupärast keemilist koostist ning uues õlis on pesuained juba niigi sees. Lisaks võib pesuaine põhjustada tööhäireid sidurite töös ja selle 100%-line kättesaamine õlist on võimatu.

Filtri ja tihendi vahetamine

Pärast vana õli välja laskmist vahetatakse filter ja tihend.

Uue õliga läbi pesemine

Käigukasti läbipesuks on parim kasutada ainult uut õli ja mitte pesuainet. Uue õliga läbipesemine kindlustab kogu vana õli väljutamise käigukastist ning välistab käigukasti kulumiskahjustusi, mida tekitab vanas õlis sisalduv abrasiivne alumiiniumi-, pronksi- ja terasetolm. Läbipesu toimub olukorras, kus auto sõidab töökojas tõstuki peal rattad õhus.

Käigukasti sisse õpetamine

Käigukasti hoolduse juures tuleks uurida, kas peale sõitu viiakse läbi ka käigukasti sisse õpetamine või jääb see kliendi teha. Oleme juba 10 000 autoga praktiseerinud, et pärast õlivahetust teeme sõidukile vajadusel käigukasti tarkvara uuenduse ning adapteerimise auto parimaks toimimiseks. See tähendab eranditult iga autoga teistkordset testsõitu.

Hind ja ajakulu

Dünaamilise õlivahetuse ajakulu on hooldust pakkuvates ettevõtetes erinev. Peamine ajavahe tuleneb testseadmest ning operaatori vilumusest. Seega ei maksa imeks panna kui ajakulu ulatub mõnel pool nelja kuni viie tunnini. Tavapäraselt kulub selleks tund kuni kaks.

Enamike käigukastide täishooldus koos materjaliga vahemikku kaks sada kuni kolm sada eurot. Teatud uuemate ja võimsamate käigukastide puhul on need summad suuremad.

Automaatkäigukasti tootjad soovitavad hooldust teostada järgmiste intervallidega:

• CVT kuni 60 000 km või kuni 8 aastat

• DSG kuni 60 000 km või kuni 8 aastat

• Tavaautomaat (nõrgemad käigukastid – enamasti esiveolised) 60 000 – 80 000 km või kuni 8 aastat.

• Tavaautomaat (tugevamad käigukastid – taga- ja nelikveolised) 80 000 – 100 000km või kuni 8 aastat.