„Hetkel on Mustamäe Sõpruse Rimi varustatud 96 käsiskänneriga – usun, et kliendid saavad nende käsitsemisega hästi hakkama,“ sõnas Rimi formaadijuht Jelena Koginova. „Järgmine meie kauplus, kus käsiskännerid on juba olemas, on peatselt avatav Ülemiste Rimi hüpermarket. Eesti kliendid on ostupultide kasutamisega harjunud ning loodetavasti on need lähitulevikus kõigis suuremates Rimides.“

Jelena Koginova rääkis, et kõige enam kasutatakse iseteeninduskassasid tipptundide ajal, mil järjekorrad on keskmisest pikemad ning inimesed kiirustavad koju.

„Suurema ostukorvi puhul on käsiskänner väga hea variant, kuna klient saab riiulite vahel oma kaubad otse kotti laduda ehk ära jääb ajakulu asjade tõstmisel korvist kotti. Samuti ei kulu aeg järjekorras seismisele. Soovitan tipptunnil kindlasti proovida käsiskännerit ka neil, kes seda varem mõnes teises poes katsetanud pole – tegemist on väga lihtsa lahendusega, mille kasutamine hakkab kindlasti meeldima,“ sõnas Koginova.

Rimi iseteeninduskassa käsiskänner

Kuidas süsteem toimib

„Selleks, et kasutada Rimi skännerit, on vaja enne aktiveerida Rimi kliendikaart,“ märkis Koginova. „Kui täna läheb skänneri aktiveerimiseks vaja füüsilist kaarti, siis teeme tööd selle nimel, et tulevikus saaks skänneri aktiveerida ka mobiilse kliendikaardiga.“

„Skänneri kasutamise teeb mugavamaks ka see, et kui klient on asetanud skänneri juba oma pessa, aga unustanud mõne toote läbi piiksutada või soovib viimasel hetkel veel võtta lisaks ostukoti, saab seda teha iseteenindusterminalis vahetult enne maksmist. Skänneri eripära on, et kaalutooted pole numbri järgi, vaid nimedega – täpselt sama süsteem on meie iseteeninduskassades,“ selgitas Rimi formaadijuht.

„Rimi otsus pakkuda klientidele innovaatilisemaid lahendusi on tänasel päeval põhjendatud ning väga asjakohane, kuna käsiskännerid on üle kogu Euroopa muutumas poodlemisel aina populaarsemaks abivahendiks,“ lausus jaetehnoloogiaga tegeleva ettevõtte StrongPoint asepresident Rimantas Mažulis.

„Kliendid hindavad oma aega, seetõttu on taolised tehnoloogilised lahendused kõikjal väga oodatud. Selline kasutajakogemus aina kasvab ning see pole enam tulevikutrend, vaid poekülastajad ootavad jaekaupmehelt nutikaid tehnoloogilisi lahendusi juba täna ning pidevalt. Meie kogemus erinevate tehnoloogiliste iseteenindusprojektide puhul kauplustes on näidanud, et kliendid võtavad need ruttu ja rõõmuga omaks. Hindame seda, et Rimi on meid usaldanud ning soovib muuta oma klientide ostukogemuse veelgi paremaks.“

Hetkel käib testperiood

Süsteem on kauplusesse juba paigaldatud ja hetkel on Rimi kommunikatsioonijuht Kartin Batsi sõnul käimas testperiood. "Tegemist on laiema projektiga terves Baltikumis, mille katsetamisega oleme alustanud. Üheks põhjuseks on see, et osades Rimi kauplustes kasutavad kliendid iseteeninduskassasid juba 50 protsendi ulatuses ja need on väga populaarsed," rääkis Bats.

Siiani on Rimi kaupluses olnud kasutuses iseteeninduskassad, mis kasutavad kaalusüsteemi ja seal tuleb tooted skaneerida ostu lõpus. Laiemalt on Batsi sõnul puldiga süsteem on pigem mõeldud suuremate ostude jaoks ja kaaluga süsteem väiksemate ning kiiremate ostude jaoks.

"Kliendid tavaliselt aga neid põhimõtteid ei järgi ja kasutavad kassasid vastavalt sellele, kuidas neil on mugavam ja kuidas neile rohkem meeldib," tõdes Bats.