Maxima Eesti turundusdirektor Janne Laik rääkis, et täiendavate innovaatiliste lahenduste sissetoomine on kliendivaates ostukogemuse kiirendamiseks ja mugavdamiseks ülioluline. "Täna on Maxima kauplustes võimalik ostude eest tasuda kassas või iseteeninduskassas, millest viimaseid oleme kasvavast populaarsusest tulenevalt ka juurde lisanud ning neisse järjepanu investeerinud," sõnas ta.

"Järgmise etapina alustame kauplustesse iseteeninduspultide lisamist. Leedus on meie kolleegid ühes kaupluses pilootprojektiga alustanud. Kui rääkida sellest, mida me praegu teeme, siis hetkel tegeleme juba praegu olemasoleva lahenduse tehnilise testimisega ka Eestis," kinnitas Laik.

"Aasta lõpuks plaanime pilootprojektiga alustada juba valitud kauplustes ehk siis käesoleva aasta lõpus saame klientide heaks juba iseteeninduspuldid käiku panna," lisas ta.

Laiki sõnul annab täiendavate makseviiside juurde toomine annab kliendile võimaluse valida enda poolt eelistatuim viis, kuidas oma ostlemise kogemus meeldivaks muuta. "Iseteeninduspuldid annavad kliendile väga hea võimaluse kiiremini teha suuremaid oste, iseteeninduskassa on jällegi mugavam pisemate ostude jaoks. Kliendil peab olema hea valikuvõimalus, kuidas oma oste teostada ning meie eesmärk on neid võimalusi pakkuda," lisas ta.

Prisma kaalub samuti

Prisma Peremarketi kommunikatsioonijuht tõdes, et praegu on Prisma kauplustes kasutusel iseteeninduskassad, kus tuleb tooted korraga nii skännida kui ka kaaluda ja meie kliendid on harjunud sellega tegelema ostuprotsessi lõpus.

"Oleme samas kaalumas ka puldiga skänneerimise võimaluse pakkumist. Anname kindlasti teada, kui sellise täienduse osas otsus tehakse, sest meile on oluline leida viise, kuidas oma klientide ostlemist lihtsustada," kinnitas ta.

Rimi alustas testperioodi

Sõpruse Rimis võetakse alates 4. juunist kasutusele ka käsiskännerid, mille sarnased on kasutusel ka Selveris ja COOP kauplustes.

„Hetkel on Mustamäe Sõpruse Rimi varustatud 96 käsiskänneriga – usun, et kliendid saavad nende käsitsemisega hästi hakkama,“ sõnas Rimi formaadijuht Jelena Koginova. „Järgmine meie kauplus, kus käsiskännerid on juba olemas, on peatselt avatav Ülemiste Rimi hüpermarket. Eesti kliendid on ostupultide kasutamisega harjunud ning loodetavasti on need lähitulevikus kõigis suuremates Rimides.“

Siiani on Rimi kaupluses olnud kasutuses iseteeninduskassad, mis kasutavad kaalusüsteemi ja seal tuleb tooted skaneerida ostu lõpus. Laiemalt on Rimi kommunikatsioonijuhti Katrin Batsi sõnul puldiga süsteem pigem mõeldud suuremate ostude jaoks ja kaaluga süsteem väiksemate ning kiiremate ostude jaoks.

"Kliendid tavaliselt aga neid põhimõtteid ei järgi ja kasutavad kassasid vastavalt sellele, kuidas neil on mugavam ja kuidas neile rohkem meeldib," rääkis Bats.