Kavandatava reklaamiseaduse muudatuse kohaselt on võimalik laenupakkujatel esitleda toote juures ka võimaliku järelmaksu tingimusi, nagu intress, tagasimakse kestvus, igakuise makse suurus ja toote lõplik hind tarbijale, kirjutab ERR.

Praegu ei tohi toodet ja järelmaksutingimusi koos reklaamida. "Laenuteenuse tingimustest konkreetsemalt rääkimine kasvatab konkurentsi laenuturul. Ühtlasi aitab suurem valik ja läbipaistvus järelmaksu või laenu võtjal leida endale sobivaim lahendus," ütles ministeeriumi siseturu asekantsler Kristi Talving pressiteate vahendusel.

"Täna ei näe inimene autoreklaamis liisingu võimalusi ja sellega kaasnevaid kohustusi, mistõttu puudub tarbijal piisav teave, et teha kaalutletud otsus," lisas ta.

Kolm aastat tagasi muudetud reklaamiseadusega kehtestati ministeeriumi hinnangul vastutustundliku laenamise põhimõtted ja asekantsleri sõnul nendes põhimõtetes järeleandmisi ei tehta. "Reklaam ei tohi ka edaspidi jätta muljet, et laenu võtmine on riskivaba ja lihtne võimalus finantsprobleemide lahendamiseks. Eesmärk on, et tarbija ei võtaks laenu kergekäeliselt, emotsiooni ajel ning laenutingimustesse süvenemata," rõhutas Talving.

Teenuse pakkuja peab enne laenu andmist veenduma, et laenu, liisingu või järelmaksu soovija on võimeline seda ilma probleemideta tagasi maksma. Kui laenu taotleja ei ole selleks võimeline, ei tohi talle ka tulevikus laenu anda. Laenuandjad peavad omama tegevuseks luba ning nende üle teostab järelevalvet finantsinspektsioon. Finantsinspektsioonil on õigus tunnistada kehtetuks reklaaminõudeid rikkunud laenuandja tegevusluba, teatas majandus- ja kommunikatsiooniministeerium.

Reklaamiseaduse muudatuse eelnõu on hetkel kooskõlastusel justiitsministeeriumis, sellele on koosõlastuse juba andnud sotsiaalministeerium ja rahandusministeerium, eelnõu on plaanis esitada riigikogule aasta lõpuks.

Loe pikemalt refereeritud artiklit ERR portaalis.