"Saade „Mängi ja Võida“ on Kanal2 suvine eriprojekt, mille eesmärk on testida erinevaid tehnilisi lahendusi ja võimalikke saatejuhte. Viimane Mängi ja Võida on eetris 2.08.2019," kommenteeris AS Postimees grupi telekanalite programmijuht Kaspar Kaljas.

Neljapäeva päeval eetris olnud saadet "Mängi ja võida" vaadanud vaatajad märkasid, et saate ajal vahetati õige vastusega ümbrik tahvlil enne vastuse ettelugemist ära. Kanal 2 sõnul oli tegemist toimetaja eksimuse parandamisega, mis kukkus kehvasti välja ja tegemist ei olnud vaatajate petmisega.

"Eilses s.o. 24.07 Kanal 2 telemängus „Mängi ja Võida“ tekkis olukord, mis on tekitanud meedias küsitavusi mängu õigsuse osas. Peale murelike televaatajate kõnesid uurisime kirjeldatud olukorda ja jõudsime teadmiseni, et tegemist oli inimliku eksitusega, kahjuks väga sobimatus olukorras. Antud saates küsiti televaatajatelt puuvilja nime, mille lahendus oli mängu alguses ka ekraanil paistva tahvli peale paigutatud suletus ümbrikus," rääkis Kaljas.

"Sarnast mängu on televaatajad saanud kaasa mängida juba korduvalt ja seni pole sedalaadi mänguga probleemseid olukordi tekkinud, vastuse kaart tahvlil on olnud indikaatoriks mängu usaldusväärsuse osas," kinnitas Kaljas.

Eilses mängus tekkis aga Kaljase sõnul kahjuks kahetusväärne olukord kus saate toimetaja oli vastuselehele kirjutanud vastusesõna "PAPAIA" valesti. "Nimelt oli algses ekraanil olevas ümbrikus vastuses sõna PAPAJA – mis ei oleks olnud eestikeelselt korrektne. Lootes mitte panna saatejuhti ebamugavasse olukorda kus saates esitatud küsimuse vastus on ebakorrektne püüdis saate toimetaja omavoliliselt seda probleemi parendada ja ümbriku ära vahetada," rääkis Kalas.

"On kahetsusväärne, et säärane soov olukorda parendada tõi kaasa süüdistused ebaaususes," lisas Kaljas.

Tootjat usaldatakse

"Meil telekanalina pole olnud alust kahtlustada saate tootjat pahatahtlikkuses ja ebaausates võtetes, kuna kahekümne aastase telemängude kogemusega firmal pole sarnaseid olukordi varem ette tulnud ja suheldes ka kolleegidega naabermaadest, nt Soomes kus sarnane mäng leiab samuti igapäevaselt aset pole säärast olukorda ja süüdistust varem ette tulnud," sõnas Kaljas.

Saate tootja vabandab kõigi televaatajate ees ja eilsed mängijad, kelle õiglustunnet eilne saade riivas võivad aadressil info@mangijavoida.com esitada oma reklamatsioonid ja tootja on lubanud need lahendada.

"Ka meie kanali inimesed saavad murelikke kõnesid televaatajatelt, kellel on olnud erinevaid küsimusi seoses saatega," rääkis Kaljas.

Saatega seoses tekkivate küsimuste ja reklamatsioonide korral soovitab Kaljas pöörduda saate kodulehele mangijavoida.com, kus on olemas kogu vajalik info saates osalemiseks. Samuti on kodulehel olemas ka infonumber 6006639, millele helistades saab anda märku probleemidest ja küsida täpsustavat informatsiooni.

"Saate tootja on teadlik eilse saate vea eest ja võtab selles osas täieliku vastutuse," rääkis Kaljas.

Mured kohe algusest

"Mängi ja võida" saate kohta on mitmed lugejad Delfile teatanud, et nende meelest ei ole tegemist õiglase telemänguga, kuna eetrisse saajaid on vähe ning iga vastamata kõne eest võetakse helistajalt samuti tasu 1,5 eurot kõne kohta.

Sotsiaalmeedias on mängu vastu tehtud grupp "Mängi ja võida eetrist maha!", kus kogutakse inimeste kogemusi, kes on mitmeid kordi saatesse helistanud ning raha kaotanud.

Grupis leiab ka inimeste postitusi selle kohta, kuidas nad on võtnud ühendust nii saatemeeskonnaga ja oma operaatoriga, ning saanud põhjenduse esitamise järel enda raha tagasi.