Allas ütleb, et nad on teinud pettustega seoses hoiatusi oma klientidele ja avalikkusele läbi sotsiaalmeedia päris mitmel korral. Juuni lõpus ja juuli alguses on järjepidevalt olnud hoiatused üleval nii kodulehel kui Facebookis. Paraku tuleb petukirjasid erineva nurga alt (kõned, kirjad) ette viimasel ajal pea iga nädal. Pettuste eest on hoiatanud oma kliente/üldsust tervikuna ka teised Eestis tegutsevad pangad.

Ta lisab juurde mõned tähelepanekud, mis aitavad pettusest aru saada:

* E-kirja saatja aadress

* Kahtlane pealkiri

' E-kirja sisus on kahtlane ja/või vigane keelekasutus

* Olge ettevaatlik Teile saadetud linkide kasutamisel ja kontrollige aadressiribal olevat aadressi. Jälgige, et aadressi algus oleks https.

* Smart-ID rakenduse kasutamisel ärge sisestage PIN-2 koodi, kui Te ei ole ise algatanud tegevust, mis nõuab digitaalset allkirja

* Enne Smart-ID-ga tehingu kinnitamist kontrollige alati rakenduses ja kasutataval veebilehel (nt internetipangas) kuvatava kontrollkoodi kokkulangevust.

Samuti lisab Allas siia juurde SEB-poolsed teavitused, mida nad on läbi oma kanalite jaganud.

SEB kodulehel on alates juulikuust üleval teavitus

Hoiatus: levimas on petuskeemid telefonikõne ja e-posti kaudu

Petukiri, milles palutakse SEB Panga nimel avada link ning sisse logida, on paroolide väljapetmise katse. Tähelepanu tuleks pöörata sellele, et avatav link viib lehele, mille aadressiribal ei ole seb.ee domeen, vaid midagi muud.

Petukõnes tehakse Teile ettepanek investeerida tulusalt raha (bitcoinidesse, börsile vm) ning Teie arvutisse soovitakse paigaldada investeerimiseks vajalik programm. Soovitame kõne katkestada ja teatada kõnest politseile.

Facebookis

Hoiatus: e-kirja teel levib paroolide väljapetmise katse.

Petukirjas palutakse SEB Panga nimel avada link ning sisse logida.

Tähelepanu tuleks pöörata sellele, et avatav link viib lehele, mille aadressiribal ei ole seb.ee domeen, vaid midagi muud. Pildil on näide petukirjast ja leheküljest, millele link viib.

Selleks, et pettuse ohvriks langemist vältida, olge äärmiselt ettevaatlik isiklike andmete edastamisel telefonitsi, e-kirja või muude kanalite kaudu, samuti Teile saadetud veebilinkide kasutamisel. Smart-ID rakenduse kasutamisel ärge sisestage PIN-2 koodi, kui Te ei ole ise algatanud tegevust, mis nõuab digitaalset allkirja. Enne Smart-ID-ga tehingu kinnitamist kontrollige alati rakenduses ja kasutataval veebilehel (nt internetipangas) kuvatava kontrollkoodi kokkulangevust.

Eile levis samasugune petuskeem LHV panga nime alt.