Kasuliku poole pöördus lugeja, kes kurtis olukorra üle hommikuses Türi-Tallinn rongis, kus inimesed pidid suurema osa sõidust püsti seisma.

“Kas Elronil ei oleks võimalik hommikusele rongile üht vahunit juurde panna? Hommikul inimesed peavad püstijalu sõitma tunde, sest Elron sõidab hommikul Türilt Tallinnasse kahe vaguniga. Päeval, aga sõidab rong pooltühjalt, kus on kokku kolm vagunit,” kirjeldas nördinud lugeja Kristjan.

Uurisime Elronilt, milline on olukord vabade vagunitega ja kas on võimalik vaguneid juurde lisada. Lisaks uurisime, kui turvaline on niivõrd täis rongis reisijatel püsti seista.

Olukord Elroni rongis
Lugeja foto

Vastab Elroni turundus- ja kommunikatsioonijuht Mariis Adamberg

“Elroni rongidega reisijate arv on aasta-aastalt ja kuust-kuusse kasvanud, sest rong on kiire, keskkonnasäästlik ja turvaline ühistranspordivahend, mida järjest enam eelistatakse,” rääkis Adamberg.

“Populaarsematele väljumistele lisatakse ka pikemad või haakes rongid, kuid kuna käigus on kogu meie rongipark, ei ole meil täiendavaid ronge, mida lisada,” lisas ta.

“Oleme teadlikud suurest nõudlusest eelkõige tipptundidel ja populaarsematel väljumistel. Meil kui teenusepakkujal on kahju, et osadel reisidel ei ole kõigil reisijatel alati võimalik istekohta leida, sest hindame reisijate mugavust ega eelda, et reisijad peaksid pikki vahemaid püsti seisma,” sõnas Adamberg.

Kuidas on lood rongi ohutusega, kui palju reisijaid seisab sõidu ajal püsti?

“Rong on üks turvalisemaid transpordivahendeid, kinnitame, et rongisõit on igati ohutu. Rongid on tehniliselt projekteeritud ja ehitatud vastavalt ohutusnõuetele ning nendes on ette nähtud nii iste- kui ka seisukohad. Seejuures on arvestatud ka kinnihoidmise võimalustega,” kirjeldas Adamberg.

Enne, kui veerem kasutusele võetakse, läbib see Adambergi sõnul vastavushindamise protsessi tehniliste ja ohutusalaste parameetrite kohta, mida teostab meie riiklik ohutusasutus Tehnilise Järelevalve Amet (nüüdne Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Amet).

“Juhul, kui reisijate arv ületab lubatud seisukohtade arvu, on automaatselt rongi juhtimissüsteemid blokeeritud ning rong sõitu jätkata ei saa. Seega ei ole turvalisuse pärast muretsemiseks põhjust,” kinnitas Adamberg.

Plaanime detsembrikuus lisada sõiduplaani täiendavaid väljumisi, millega vähendame nii nädalalõppude ületäituvust kui ka pakume reisijatele täiendavaid sõiduvõimalusi,” lõpetas ta.