Maxima Eesti turundusdirektor Janne Laiki sõnul on kliendid iseteeninduskassad hästi vastu võtnud. „Illustreerides statistikaga iseteeninduse keskmist kasutuse sagedust, siis täna kasutab ostu eest tasumisel iseteeninduskassat juba suurem osa ehk 60% Maxima klientidest,” lisas ta.

„Lisaks olemasolevatele iseteeninduskassadele, kaalume ka skännerite turuletoomist Eestis, praegu juba katsetame Leedus selle süsteemi töökindlust. Eestis kasutatakse kauplustes valdavalt kas iseteeninduskassasid või skännerilahendust, kuid meie hinnangul võiks kliendimugavuse vaatest tulevikus ühe ja sama kaupluse puhul olla saadaval mõlema lahenduse kombinatsioon,” arvas Laik.

Paralleelset lahendust kasutavad hetkel Rimi ja Coop, kus on mõlemal viisil võimalik tooted ise skaneerida. Ainult ostupuldid on kasutusel Selveri kauplustes ja poekülastuse lõpus tuleb ostud skaneerida Prismades ja Maximates.

Kliendikäitumine määrab

Iseteeninduskassade populaarsus kasvab Laiki sõnul klientide hulgas pidevalt ja seeläbi on nende osakaalu Maxima kauplustes järjepidevalt tõstetud. „2018. aastal investeerisime iseteeninduskassadesse ligi miljon eurot, tänavune orienteeruv investeering on võrreldav mullusega ning tänaseks on jäänud vaid 9 kauplust, kus puuduvad iseteeninduskassad,” rääkis Laik.

„Meie eesmärk on, et 2020 esimeses pooles oleme saavutanud 100%-lise kaupluste katvuse isteteeninduskassadega,” lisas Laik.

„Kliendile täiendava valiku pakkumisega iseteeninduskassade näol, tekib lisavõimalus suunata paindlikumalt kassast vabanenud töötajate tegevusi kaupluses, et pöörata suuremat tähelepanu näiteks kauba väljapanekutele, laotööle, saaliteenindusel,” kirjeldas Laik. „Samas aga jäävad kindlasti meil tööle ka tavakassad, nii et ostja saab soovi korral oma kaubad kassapidaja abiga "läbi piiksutada",” lõpetas ta.