Portaal palus tarbijatel teada anda autorendiga tegelevate firmade petturlikust käitumisest, neile saadeti üle 300 näite. Veerand lugudest seostus kurikuulsa odavrendi firma Goldcariga. 15 protsendi kaebustest olid Goldcari emafirma Europcar kohta.

Ebaseaduslikud ja petturlikud praktikad on autorendis nõnda tavalised, et vaid veerand klientidest naudivad teenust ilma ühegi mureta.

Tavaline asi, millega klienti alt tõmmatakse, on ebaõiglased nõuded autole põhjustatud kahju eest. Mõni klient pidi tasuma ebaõiglaselt suure summa enda tekitatud kahjustuse eest, teised jälle maksid asjade eest, milles nemad süüdi ei olnud.

“Ma parkisin auto Europcari kontori ette ja tegin fotod. Mitte ühtegi kahjustust ei olnud. Kolm nädalat hiljem võtsid nad mu kontolt 710 eurot. Nad ütlesid, et see on kriimustuse pärast kere peal,” kirjutas üks klient.

Just Europcar oli see firma, kelle kohta oli klientidel kõige rohkem kaebusi seoses arusaamatute nõuetega tekitatud kahjustuste eest. Üks viiest portaalile saadetud kaebusest oli seotud Europcariga. Which? avastas möödunud aastal, et klientidele esitati arveid tööde eest, mida mitte kunagi ei tehtud. Briti tarbijakaitse on Europcari juba mitmeid aastaid sellel põhjusel uurinud.

Europcar vastas, et neil on kahju sellest, kuidas väike arv portaali lugejaid peavad neile esitatud arveid ebaõiglaseks.

Kolmandiku saadetud kaebustest moodustasid arusaamatud ja ebaõiglased tasud. Renditeenuse kasutajad leidsid hiljem arvetelt, et neilt on arusaamatul kombel raha võetud koristamise, diisli kasutamise, tankimise, hilinemise ja paljude muude asjade eest.

Kõige hullem asja juures on see, et inimesed avastavad need tasud alles siis, kui on reisilt koju jõudnud. Portaal leidis uurimise käigus, et inimesed ei tea nendest tasudest tihti mitte midagi enne, kui nad oma pangakonto väljavõtet vaatavad.

Goldcari kohta esitatud kaebus on vaid üks lugu paljude teiste sarnaste seas. “Kui ma koju jõudsin, oli mu kontolt maha võetud 110 eurot. Ma võtsin firmaga ühendust ja mulle öeldi, et see on wifi eest. Ma ei võtnud enda autole seda lisa, kuid kui hakkasin pabereid uurima, siis leidsin, et seal oli 50 eurone tasu selle eest. Ma olen mitu korda küsinud, et mille eest siis ülejäänud raha võetakse, kuid nad ignoreerivad mu päringuid,” kirjutas petta saanud inimene.

Inimeste tagasiside ja kaebuste järgi võib arusaamatuid tasusid saada kõige suurema tõenäosusega just Goldcari käest.

Kindlustuse liiga jõuline müük või pähemäärimine ei ole ole Euroopa Liidus seaduslik, kuid just sellise tegevust nii mõndeki autorendifirmad harrastavad, survestades kliente soetama ebavajalikke lisakindlustusi.

Kindlustuse pähemäärimises jäi mustaks lambaks taas Goldcar, pea pooled kindlustust mainivad kaebused olid selle firma kohta. Väsinud ja haavatavaid reisijaid kasutatakse ära, agressiivse müügitaktikaga töötaja valetab ja vassib, tihti jäävad inimesed kalli kindlustusega nõusse ja maksavad lõpuks väga suuri summasid ilma mingi põhjuseta.

Goldcar tunnistas portaalile, et nende firma klienditeenindus ei ole olnud parimal tasemel, tulevikus lubatakse ennast parandada.

Häid näpunäiteid autorendi kohta välismaal saab SIIT!