Prisma Peremarketi sortimendidirektor Kaimo Niitaru ütles, et ööpäevaringselt avatud Prismad tõid kauplustesse palju inimesi, kellel huvi nii toidukaupade kui ka tööstuskaupade vastu.

"Nähtavasti oli suurem osa tulnud täiendama oma toiduvarusid ja soetama head-paremat jõululauale, kuid müüdud tööstuskaupade hulgas oli ilmselgelt palju sellist, mis leidis tee jõuluvana kingikotti. Näiteks olid enim müüdud tarbekaupade hulgas mänguloomad, mängukonsoolid, legod ja viimasel ajal suurt populaarsust kogunud kendama". Huvitavamate sel perioodil ostetud toodetena tõi Niitaru välja laelambi, madratsi, rösteri ja õmblusmasina.

Lisaks kingitustele valiti kaupu ka pühade eelseid ettevalmistusi ja traditsioone silmas pidades. Müüduimad tooted olid samuti pakkepaber, jõulutäht ja kalmuküünal.

Toidukaupadest olid detsembri viimastel nädalatel edetabeli tipus mandariin, banaan, piim ja kartul, rohkelt osteti ka näiteks lõhet ja forellimarja. Läbi aegade kõige populaarsemat müügiartiklit ehk mandariini müüdi igas Prisma hüpermarketis samal perioodil ligi 13 000 kg.

Populaarsemate jookidena müüdi enim vett, õlut ja glögi. "Võrreldes mullusega on suurenenud lahja alkoholi ja alkoholivabade toodete müügikasv, samas kui kange alkoholi müük on jäänud tagasihoidlikumaks," märkis Niitaru.

Selveris jõuluperioodi kuupäevadel läbimüük möödunud aastaga võrreldes kasvas. "Eelmisel aastal jagus rohkem ostmist pühade-eelsele nädalavahetusele. Vaadates pikemat perioodi (19-26 detsember), jäi läbimüük eelmise aastaga võrreldavale tasemele. Müügitulemuste põhjal võime öelda, et Selveri klient oli eriti aktiivne Harjumaal, Lääne-Eestis ja saartel. Eriti edukas oli aga e-Selveri läbimüük, mis kasvas möödunud aastaga võrreldes lausa üle 40%" annab teada Selveri kommunikatsioonijuht Rivo Veski.

"Müügihittidest jäi esikohale konkurentsitult mandariin (müük ca 150 tonni), millele järgnesid kinkekaardid ja lotopiletid. Ent müügiedu saavutasid ka lõhefilee ja forellimari. Enimmüüdud toodete seast leiab ka veel Eesti juustu, kurgi, banaani, Martini Asti – need tooted on olnud esindatud ka varasemate aastate pingeridades, seega uusi trende ei saa siin täheldada."

"Kuigi kala müük kukkus möödunud kuudel aastatagusega võrreldes kuni viiendiku võrra, siis pühadeaegsel perioodil pöördus müük eelnenud perioodiga võrreldes väikesele tõusule."

"Jõuluperioodi ostude põhjal võib järeldada seda, et rohkem valmistati ise süüa värskest toorainest ning osteti vähem valmis tehtud toitu. Suurima osakaaluga olid jõuluperioodi ostukorvis puu- ja köögiviljad, värske liha ja kala. Ent jällegi – tegemist on pisikese trendimuutusega, mille kohta kaugele ulatuvaid järeldusi teha ei maksa."

"Nii kange kui lahja alkoholi osakaal ostukorvis suurenes võrdluses eelmise aastaga."

"Näeme ka seda, et 23. ja 24. detsembri kui suurte läbimüügipäevade positsioon on nõrgenev. Osaliselt on see mõjutatud pikast pühast, kus inimesed ajastasid ostmise varasematele päevadele. Kuid kindlasti on siin rolli mänginud ka kaupluste aina lühem lahtiolekuaeg (Selver sulges tänavu 24. detsembril kõik kauplused kell 19). Vastukaaluks leidsid kliendid märksa olulisemal määral, et 25. ja 26. kuupäeval peaks poodi külastama."

Coopi kauplustes käis pühade ajal taas rohkem inimesi ja nad on teinud rohkem oste, kui varasematel aastatel. "Traditsiooniliselt osteti väga palju erinevaid jõulutoite, nagu verivorstid, seapraad, mandariinid, kapsad, moosid, teed, jõhvika- ja pohlamoosid, kõrvits jpm. Varasemate aastatega võrreldes on näha valmistoitude müügi kasvu, mis on tegelikult trendiks olnud juba paar viimast aastat," räägib kommunikatsioonijuht Martin Miido.

"Siia alla kuuluvad nii soojaleti tooted kui ka näiteks Coop Kokkade salatid, suupisted jm kulinaariatooted. Detsembris kasvab alati ka väikeste šokolaadide müük, mis on seotud lapsevanemate ühise salamissiooniga. Suurimaks üllatuseks oli alkoholivabade õllede müük, mis kasvas eelmise aasta detsembriga võrreldes ligi 50 protsenti ning tõenäoliselt tulenevalt kuumadest talveilmadest on jäätise müük möödunud aasta detsembriga võrreldes 25 protsenti suurem."

Maxima Eesti kiirestiriknevate kaupade ostuosakonna juht Marge Kikas sõnas, et mandariine müüdi ka nende kauplustes palju.

"Võime öelda, et mandariinidel oli ja jätkuvalt on sellel aastal väga hea minek – kui võtta arvesse ka jõuludele eelnenud nädalavahetus, kus inimesed tegid juba oma jõuluostusid, siis alates 20. detsembrist kuni 29. detsembrini müüdi Maximas kokku 237 tonni mandariine,"

"Mandariini müügi tipp saabus 23. detsembril, kui ühe päevaga müüdi 35 tonni mandariine."