Selver AS juhatuse liige Kristi Lomp kutsub inimesi üles mõistlikkusele. „Kui me kõik korraga poodi läheme ja suures mahus kaupu ostame, tekibki puudus. Oma vajadused soovitame läbi mõelda, pole mõistlik üle tarbida. Kinnitame, et kauba puudust ei ole ja põhjust ülemäära palju varuda samuti pole," kinnitas ta.

Sama rääkis ka Coop Eesti kommunikatsioonijuht Martin Miido. „Eilset võib kahtlemata nimetada ostupaanikaks ning tühjad riiulid tekkisid osades kauplustes seetõttu, et need kauplused ei olegi mõeldud korraga nii suurte mahtude teenindamiseks," sõnas ta.

„Aga rõhutan, et kaupluseid varustatakse kaubaga regulaarselt ning riiulid täidetakse uuesti ning kui mõni toode ongi ajutiselt otsas, siis on see suure tõenäosusega juba päeva-kahe pärast seal taas olemas," kinnitas Miido.

„Eilne vaatepilt osades meie kauplustes võis jätta mulje kaubavarude lõppemisest, ent kinnitan, et riiulite taas täitmiseks on meil olemas täna kõik võimalused," selgitas Rimi juht Vaido Padumäe. „Rimi laod on täna täis piisavas koguses kaupu, et teenindada ära tavapärane hulk kliente. Hetkel oleme kaupade tellimuste hulka oluliselt suurendanud ja kinnitame, et kriitilisi probleeme pole." lisas Padumäe.

Sisseostude mahtu suurendatakse

„Teeme hetkel kõik endast oleneva, et suurendada e-poe mitmekordistunud nõudlust. Oleme suurendanud oma sisseostude mahtu, vaadanud üle komplekteerimisahela, piiranud nende kaupade valikut, mille järele hetkel suurt vajadust pole, et rahuldada kõige enam nõutumate kaupade saadavus," lisas Lomp.

"Kuna oleme väga kiire kaubaringlusega jaekaubanduskett, siis kaubakindluse kliendile tagab meie logistikakeskus, mis on suurim ühe katuse all tegutsev logistikakeskus Eestis. Lähtuvalt tekkinud olukorrast muutsime kiirelt oma kaubatellimise ning tarnimise igapäevaprotsessi ning suuname kauplustele lisatarneid, et tagada kaupade olemasolu," kinnitas Maxima turunduse ja avalike suhete osakonna juht Janne Laik.

"See võib tähendada mõne kaubagrupi puhul, et on hetki kus mõnes poes on riiul ajutiselt või osaliselt tühi, kuid arvestades seda kui suur on meie sortimendi valik, siis on alati võimalik soovitud kaup asenda mõne teise samaväärsega," tõdes Laik ja pani inimestele südamele, et liiga suures koguses varutud toit võib jõuda toidulaua asemel prügikasti.

Samuti kinnitas Miido, et võib juhtuda, et kliendi lemmiktoode on ajutiselt otsas, kuid kindlasti on olemas asendustoode seni, kuni ka lemmiktoode tagasi riiulis.

„Palun kliente suhtuda mõistvalt kõikidesse ootamatult tekkida võivatesse olukordadesse, sest toidukaupade kättesaadavus on riigis välja kuulutatud eriolukorras kriitilise tähtsusega. Selle tagamiseks on oluline, et meie kaupluste teenindajad tunneks end turvaliselt ja hoitult. Nende heaolu tagab, et kaup on kättesaadav piisavas koguses ja kauplused saavad toimida tõrgeteta. Liigne meeleheide ega ostupaanika ei aita sellele kuidagi kaasa," lisas Rimi juht.

Koroonaviirus SARS-CoV-2

  • Inimesed, kes kahtlustavad nakatumist koroonaviirusega, peaksid võtma ühendust oma perearstiga, küsima nõu perearsti nõuandeliinilt 1220 (välismaalt +372 634 6630) või koroonaviirusega seotud küsimuste jaoks loodud numbril 1247 või vajadusel kutsuma kiirabi, helistades hädaabinumbril 112.
  • COVID-19 haiguse sümptomid on sarnased gripile. Viiruse levinumad sümptomid on köha, palavik ja hingamisraskused. Parim kaitse nakkushaiguse leviku vastu on käte pesemine ja inimestega kontaktist hoidumine.
  • Vaata koroonaviirusesse nakatunute statistikat Eestis!
  • Loe lähemalt koroonaviiruse ja kehtivate piirangute kohta valitsuse erileheküljelt kriis.ee!