PPA juhtivkorrakaitseametnik Sirle Loigo sõnas “Terevisioonis”, et tõenäoliselt valmistavad tõukerattad kõige rohkem peavalu just teistele kergliiklejatele, mitte politseile. “Tõukerattaid on tegelikult tänavatele tulnud järjest rohkem, nendega sõidetakse ja eks hakkab nendega ka järjest rohkem seal siis juhtuma,” nentis ta.

Kuigi uus hooaeg on juba alanud, siis kahjuks vastavaid seadusemuudatusi vastu võetud veel ei ole. Loigo sõnul on lootus, et muudatuse jõuavad riigikogu ette suve esimeses pooles. Kõige olulisemaks muudatuseks on see, et tekib uus sõiduki kategooria, milleks on ühe inimese vedamiseks mõeldud kergliikur.

Sellist ilma istekohata elektri jõul liikuva sõiduki kategooriat täna liiklusseaduses ei ole, muudatus on tehtud aga selliselt, et selle kategooria alla saab ka tulevikus analoogseid liiklusvahendeid lisada.

“Praegu kooskõlastusringil olevad ettepanekud on, et määratletakse ära võimsus kuni üks kilovatt ja valmistajakiirus kuni 25 kilomeetrit tunnis. Sõita lubatakse temaga siis nii-öelda jalgrattale ja jalakäijale mõeldud liiklusruumis. Erandlikel tingimustel lubatakse temaga ka siis sõiduteele, kui teatud tingimused on täidetud,” rääkis Loigo.

Kuigi kergliiklusteel võib sellega sõita täiskiirusega, siis jalakäija läheduses peab sõitma jalakäija kiirusega. Sõidutee ületamisel hakkavad kehtima samad põhimõtted nagu jalgrattaga sõidutee ületamisel. Kui sõites ületatakse kõnniteed, siis ei ole tõukerattal eesõigust autojuhi suhtes, kui tõukeratas võetakse käekõrvale, siis kehtivad samad õigused jalakäijaga.

Alla 16-aastasel peab olema kiiver ja vanusenõuded tulevad samuti sarnased praegu jalgratturitele kehtivatele nõuetele. “Sõiduteel sõitmiseks peab 10-15 aastasel olema jalgratta sõiduluba, väiksemad sõiduteel sõita ei tohi.”