Kevadest väldanud vaidlus noorpaari ja mustkunstnik Dmitri Zorinit esindava OÜ Eesti Artistide Agentuuri vahel jõudis otsaga tarbijavaidluste komisjoni. Ehkki pulmapidu eriolukorras pidada polnud lubatud ning 890 euro eest tellitud mustkunstniku etteaste jäi ära, ei nõustunud agentuur tagasi maksma 90 eurost broneerimistasu.

Agentuur tõi põhjenduseks asjaolu, et ette makstud summa eest on nende inimesed hinnapakkumist koostades juba töö teinud, aja kulutanud mistõttu see tagastamisele ei kuulu. Küll saab ära jäänud mustkunstniku esinemise tulevikku lükata või jätta summa mõne teise nende esindatava artisti tellimise ettemaksuks. Abiellujatele selline lahendus ei sobinud, nemad soovisid tagasimakset.

Komisjoni otsustas, et eriolukorras lepingust taganemine on igati õiguspärane ja tarbijal pole kohustust nõustuda kaupleja ettepanekuga tulevikus mõnd teenust ilma broneerimistasuta tellida.

Tagastus vaid erandjuhul

Artistide agentuuri tegevjuht Danel Kiik kinnitas Kasulikule, et raha maksti kõnealusele kliendile tagasi juba samal päeval kui otsus tarbijakaitsest laekus. „See oli ka meie ainuke klient, kellega ei saanud muudmoodi kokkuleppele,“ möönis Kiik. "Palume klientidel enne tellimuse esitamist nõustuda tingimustega. Broneerimistasu, mis jääb enamasti vahemikku 50-200 eurot, korvab meie kulutatud aja ja hinnapakkumise koostamise, teisalt garanteerib, et artist või teenus on saadaval ning meie poolt toetab klienti sündmuse planeerimisel personaalne assistent. Tarbijakaitse juhiste järgi täpsustasime nüüd sellise lisalausega ka oma kasutamistingimusi."

Kiige sõnul võtavad nad edaspidigi arvesse mõjuvaid põhjuseid: "Kuna meie motiiv on ikkagi kliente juurde saada, mitte neist ilma jääda, ei saa aga lubada, et teeme kõigile erandeid."