„Kuigi meie pakimahud hakkasid kasvama juba oluliselt varem, sai E-smaspäevaga ka ametlikult alguse aastalõpu e-ostlemise hooaeg. Kuna suured pakimahud on juba kohal, siis teenindame populaarsemaid automaate nüüd ka pühapäeviti ja suurendame samapäevatarnete osakaalu, et jõuaksime kokkuvõttes rohkem pakke klientideni viia,“ ütles Omniva Eesti pakiäri juht Kristi Unt.

Kuna kõige populaarsematesse pakiautomaatidesse saadetakse juba rohkem pakke, kui sinna ära mahub, võib väike osa saadetisi jõuda Undi sõnul klientideni lühikese hilinemisega. Selleks, et selliseid olukordi vältida, täidab ja tühjendab ettevõte nüüd pakiautomaate lausa mitu korda päevas.

„Uued pakid liiguvad automaati ja automaadist ära mitu korda päevas, mistõttu on senisest veelgi olulisem, et kliendid tuleks pakkidele võimalikult kiiresti ja sama päeva jooksul järele,“ ütles Unt. „Iga päeva arvelt, mil üks pakk klienti ootab, saaksime järgmiste klientideni toimetada juba kaks uut pakki.“

Klient näeb ülemahus automaate juba enne tellimust

Selleks, et kliendid saaks ülekoormuses automaatidega ka ise arvestada, lisas Omniva oma kodulehe kaardirakendusse ja automaatse andmevahetusega e-poodide tarnevalikusse märked suurema koormusega pakiautomaatide kohta.

Pakiautomaatide juurde, mille puhul on pakke oluliselt rohkem, kui automaati ära mahub, on märgitud „pikem ooteaeg“, et klient teaks juba ette arvestada ülemahust tingitud tarneaja pikenemisega ja saaks võimalusel eelistada mõnda teist läheduses asuvat automaati. „Selline reaalaja andmete jagamine klientidega aitab meil suurt pakimahtu võrgus paremini jaotada,“ ütles Unt, kelle sõnul uuendatakse andmeid pakiautomaadivõrgu koormuse kohta igal tööpäeval.

Ühtlasi võib peatselt linnapildis näha ka mobiilseid pakipunkte ehk pakibusse, mis populaarsetes asukohtades ja piirkondades klientidele pakke väljastama hakkavad. „Möödunud aastad on näidanud, et olenemata pidevatest laiendustest ja tihedast teenindamisest jäävad mõned pakiautomaadid jõulude eel endiselt kitsaks. Sellistes olukordades olemegi kasutusele võtnud pakibussid, kust klient saab oma saadetise kätte sama mugavalt, kiirelt ja turvaliselt nagu pakiautomaadist,“ selgitas Unt. „Sellised kiiresti rakendatavad ja paindlikud lahendused aitavad meil klientideni toimetada kuni poolteist tuhat lisapakki päevas.“