„Eelmised aastad on näidanud, et olenemata pidevatest laiendustest ja tihedast teenindamisest jäävad mõned pakiautomaadid jõulueelsele pakitulvale ikkagi kitsaks. Olukorra lahendamiseks oleme sel aastal kasutusele võtnud pakibussid, kust klient saab saadetise kätte sama mugavalt, kiirelt ja turvaliselt nagu pakiautomaadist,“ avaldas Omniva Eesti pakiäri juht Kristi Unt. Ta lisas, et sellised kiiresti rakendatavad ja paindlikud lahendused aitavad Omnival klientideni toimetada kuni poolteist tuhat lisapakki päevas.

Tallinnas ja Tartus hakkab sõitma kokku viis pakibussi, mis teenindavad kliente erinevate populaarsete pakiautomaatide juures. Undi sõnul toimub pakibussist saadetise kättesaamine samamoodi nagu harjumuspärasest pakiautomaadist – sõnumi alusel ja kontaktivabalt.

Selleks, et kliendid teaksid pakke tellides arvestada, millised on ülekoormatud automaadid, ja saaksid võimalusel valida teise automaadi, on Omniva lisanud oma kodulehe kaardirakendusse ning automaatse andmevahetusega e-poodide tarnevalikusse märked suurema koormusega pakiautomaatide kohta.

Statistika näitab, et juba septembri keskel ületasid Omniva Eesti koduturu pakiautomaadi teenusemahud kogu 2019. aasta mahud. See tähendab, et tänavu üheksa kuuga liikus Eestis e-kaubanduses pakiautomaatide kaudu rohkem pakke kui kogu eelmise aasta jooksul kokku. Kuna november ja detsember on logistikamaailma kõrghooaeg, siis võib peagi taas oodata pakirekordeid.

Novembris alanud ostupäevad, nagu E-smaspäev, 11.11 ehk Singles Day, must reede ja Cyber Monday, lennutavad e-kaubanduse mahud lakke. E-smaspäevaga alanud nädalal kasvasid Omniva pakiautomaadi mahud nädal varasemaga võrreldes ligi 50 protsenti.