​Eesti Posti erakliendi lahenduste juhi Alice Voodi sõnul on ekspresskirja näol tegu tavalise lihtkirja kiirema alternatiiviga. „Ekspresskirja tunnuseks on spetsiaalne oranž ümbrik, millele on lisaks kleebitud või trükitud ka triipkood algusega LX. Ümbrikule trükitud koodi alusel ongi võimalik teele pandud ekspresskirja liikumist Omniva kodulehe saadetise otsingust jälgida,“ selgitas Vood.

Kui tavakiri jõuab saajani kolmandal päeval pärast üleandmist, siis ekspresskiri toimetatakse saajani järgmisel tööpäeval pärast kirja üleandmist. Ekspresskirja saatmiseks tuleb kasutada erilist oranži ümbrikut, millel on tähistus „Ekspresskiri“ ja mis maksab 1,50 eurot. „Ümbrikule pole vaja enam marki peale kleepida, sest ekspresskirja puhul saab klient margi ja ümbriku ühe hinna eest.

Kirja saab teele panna Eesti Posti kirjakasti kaudu või postiasutusest. Juhul kui kiri või postkaart pannakse teele kirjakastist, tuleks ümbrikul olev kood endale üles märkida ja jälgida kirjakastil märgitud tühjendusaega. Kirjakasti tühjendamise päeval loetakse ekspresskiri vastu võetuks ja sellest järgmisel tööpäeval toimetatakse kiri saajale,“ lisas Vood.

Ekspresskirja teekonna sündmused registreeritakse süsteemis ning need sündmused on ka kliendile Omniva kodulehelt nähtavad. Kui kliendil on juba varem soetatud ekspresskirja ümbrik, millel jälgimiskood puudub aga ta sooviks seda siiski jälgida, siis tuleks kiri üle anda postiasutuses, kus kirjale lisab koodi teenindaja.

Ekspresskirja ümbrikud on saadaval kõigis postkontorites, postipunktides. Samuti saab neid Eesti Posti e-poest (pood.omniva.ee) tellida otse oma kodusesse postkasti või hoopis kirjakandjaga koju tellida, vaata lähemalt siit!